یاسین رامین کیست؟ + حواشی آبیِ آسِمون برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی بزرگ در مشهد، فردا (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) خوش نویسی؛ حس بی پایان نگارش قلم روی کاغذ زینب رفیعی بازیگر نقش نورا در سریال رخنه کیست؟ هم افزایی هنر سنتی و مدرن در بازنمایی شاهنامه آجر‌هایی برای عمارت خیالی فردوسی و فرهنگ پرسشگری معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی «امتزاج» به جشنواره پونای هند می‌رود نشان فردوسی به حماسه‌گران منتخب حوزه پژوهش اهدا می‌شود زمان پخش و بازپخش سریال «هفت‌سر‌اژد‌ها» «سیاره میمون‌ها» صدرنشین گیشه جهان اختصاص بودجه میلیاردی برای ساخت دفاتر سینمای جوان در شهرستان‌ها برگزاری جشن ۱۰۰سالگی برای اسکار پخش فیلم «ناظر» به مناسبت ولادت امام‌رضا (ع) + زمان اکران آنلاین بازدید رایگان از آرامگاه‌ شاعران در ۲۵ اردیبهشت، روز بزرگداشت فردوسی + جزئیات شعر رضوی مستلزم اندیشه، خیال، احساسات و آرایه‌های ادبی فراوان است صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

فرستادگان رضا (ع) در یک قدمی کربلا | کاروان پیاده مشهد - کربلا وارد عراق شد

  • کد خبر: ۱۲۳۱۷۷
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
فرستادگان رضا (ع) در یک قدمی کربلا | کاروان پیاده مشهد - کربلا وارد عراق شد
اعضای کاروان پیاده انصارالحسین (ع) که مسیر مشهد تا کربلا را با هدف نشر و گسترش معارف حسینی با پای پیاده طی می‌کنند، امروز یکشنبه 6 شهریور وارد خاک عراق شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، اعضای این کاروان که ۱۷ تیرماه سفر معنوی خود را برای بیست و یکمین سال متوالی از مشهد مقدس به مقصد کربلا آغاز کرده‌اند، بعد از حدود ۵۰ روز پیاده‌روی، امروز از طریق مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند و ادامه سفر معنوی خود را با پای پیاده در خاک عراق طی خواهند کرد.

هدف کاروان پیاده انصارالحسین (ع)، گسترش معارف حسینی و نشر فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت است. این کاروان از شهر‌هایی در پنج استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان عبور کرده و بعد از رسیدن به مرز شلمچه و طی فرآیند‌های قانونی، وارد خاک عراق شد.
طول مسیر پیاده روی این کاروان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که دو هزار کیلومتر آن در خاک ایران و ۶۰۰ کیلومتر آن در خاک عراق است و در طول مسیر در هر شهر در ایران و عراق مورد استقبال، مسئولان محلی، اقشار مختلف مردم و هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرند.
زائران این کاروان در روز اربعین به زیارت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشرف می‌شوند و نائب‌الزیاره تمام مردم ایران و مشتاقان زیارت خواهند بود.
کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) بعد از زیارت در کربلا، نجف اشرف، کاظمین و سامرا، آخر ماه صفر به مشهد مقدس باز می‌گردنند و در عرصه میدان شهدا مورد استقبال مسئولان استان خراسان رضوی و اقشار مختلف مردم قرار خواهند گرفت.
کاروان پیاده انصارالحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) است که بیست و یک سال متوالی است این حرکت فرهنگی را آغاز کرده و زائران مسیر ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتری مشهد – کربلا را با پای پیاده طی می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->